Saturday, November 8

MONTHLY GOALS: NOVEMBER



We leven alweer meer dan een week in november 2014, en toch heb ik nog helemaal niets geschreven over mijn doelen voor deze maand. 'WHAT HAPPENED?!' zullen jullie wel denken (iets met drukke dagen en te weinig licht voor mooie foto's - het is ongelofelijk frustrerend om thuis te komen van school en vervolgens te merken dat het al donker is en je dus gewoon geen foto's kunt maken). Maargoed, beter laat dan nooit en dus ben ik hier vandaag met mijn 10 goals voor komende maand (waarvan ik er één stiekem al heb behaald!).



SPAREN Geld is hard nodig. Hoe graag ik zo'n mooi Daniel Wellington horloge ook wil hebben, hoe geweldig die ene trui in Urban Outfitters ook is: ik mag niets uitgeven. Helemaal niets. Behalve als het niet anders kan natuurlijk, maar ik ga deze maand héél zuinig doen :)

GEEN ONTSLAG NEMEN
Dit staat natuurlijk in verband met mijn eerste doel: hoe verschrikkelijk ik mijn baantje ook háát, ik mag géén ontslag nemen. Geld is nodig. En die twee avondjes per week achter de kassa overleef ik wel (hoop ik).



HARDLOPEN
In oktober heb ik al keihard geprobeerd om wat meer te bewegen, en deze maand wil ik dat graag volhouden. Ik ga proberen 1 à 2 keer in de week hard te lopen, het liefst minimaal 3 km. Dat moet te doen zijn, toch?

3 BOEKEN LEZEN
Dit doel is redelijk self explanatory; hij staat namelijk iedere maand tussen mijn goals, haha. Ik wil heel graag zo veel mogelijk blijven lezen, en door dit lijstje houd ik dat redelijk vol :) 

MIJN PLANTJES IN LEVEN HOUDEN
Afgelopen maand groeide mijn plantenfamilie aanzienlijk: ik vrees dat ik een lichte obsessie heb ontwikkeld voor alles dat groen is. M'n babies in leven houden is echter een ander verhaal, maar daar ga ik deze maand mijn uiterste best voor doen! 



OP DE PIANO VAN AMSTERDAM CS SPELEN
Op het Centraal Station in Amsterdam staat nu alweer een tijdje een prachtige vleugel waar vrijwel iedereen gewoon op mag spelen. Ik vind het doooodeng, maar ik ben zó dol op piano spelen en ik doe het heel veel de laatste tijd, dus ik vind dat ik mezelf een keertje moet uitdagen om buiten m'n comfortzone te stappen!

NIET TEVEEL (SCHOOL)STRESSEN
Ik merk dat ik de laatste tijd weer heel erg aan het stressen en panieken ben om school en cijfers en toetsen en dat is niet goed voor me. Het kost extreem veel energie en ik ga me er niet bepaald vrolijk van voelen, dus daar moet iets aan gedaan worden. Ik ga deze maand zo veel mogelijk proberen te relaxen, haalbare planningen maken en gewoon zoveel mogelijk lol hebben :)

DE 50 MM LENS KOPEN
Ehhhh surprise surprise: ik heb 'm al! 2 November werd mijn pakketje thuis afgeleverd en ben ik meteen aan het experimenteren geslagen. Binnenkort komt er een heel leuk artikeltje online over een fotoshoot (met m'n 50 mm lens dus) die ik met een hele leuke medeblogger heb gedaan! (oh, en de eerste foto van dit artikel is ook met mijn nieuwe lens gemaakt). 



VÉÉL SINTERKLAAS SNOEPGOED ETEN
Het is november en dus liggen de winkels bomvol met pepernoten, chocoladeletters en speculaas. Sinterklaas is één van mijn favoriete feestdagen en dus ga ik volop genieten van al het lekkers en alle gezelligheid. We vieren het thuis ook heel uitgebreid en ik ben al hard aan het brainstormen voor surpriseideeën :)

SCHAATSEN!
De Jaap Edenbaan is weer open en dat kan ik natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Ik ga deze maand zo veel mogelijk schaatsen, want als ik iets écht leuk vind dat is dat het wel! 

Wat zijn jouw goals voor deze maand? En vier jij ook thuis (of met vrienden) nog Sinterklaas?

Liefs,
Laura

22 comments:

  1. Ahh wat gaaf dat er een vleugel staat op het Centraal Station! Hoe lang blijft 'ie er staan? Voor als ik deze maand nog ineens naar A'dam moet;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hè! Ik heb geeen idee hoe lang 'ie er nog staat, maar ik denk nog wel eventjes :)

      Delete
  2. Leuk een vleugel op centraal station! Ik vind je foto's zo mooi en je goals zo leuk opgeschreven in dat boekje! Ga ik ook doen! En Sinterklaas snoep! Ah, speculaas en pepernoten! Perfectie! Leuk artikel, Liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vind 't zelf ook heel tof ja :) Nu nog de moed verzamelen om erop te spelen, haha.
      Dankjewel trouwens, vind ik heel leuk om te horen! Liefs.

      Delete
  3. VÉÉL SINTERKLAAS SNOEPGOED ETEN ! DIT DUS! chocolade pepernoten it is....

    ReplyDelete
  4. Die vleugel op CS is tof he?! Durf je te zeggen wanneer je gaat spelen? Dan kom ik kijken én luisteren natuurlijk :)
    Oh en weet je al welke boeken het deze maand worden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeel tof! Ook zo heerlijk om lekker bij te staan luisteren :)
      Ja dat durf ik wel denk ik. Ik heb alleen nog geen datum. Maar als ik het weet, dan zal ik 't je zeggen!

      Komende maand wil ik heel graag Karakter van Bordewijk uitlezen, Spells van Aprilynne Pike en het liefst The Scorch Trials, het tweede deel van The Maze Runner. Maar ik weet niet of ik die al kan beachtigen want ik ben dus aan het sparen, haha.

      Liefs!

      Delete
  5. Ik eet al sinds augustus pepernoten maar de laatste maand moet iedereen er maar extra van genieten haha! En op 6 december is het tijd voor de kerstkransjes ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha same hoor. Lekkah veeeeeel eten deze maanden. Ik heb zó'n hekel aan al dat gedoe met afvallen voor en na de feestdagen en je maar proberen in te houden enzo. NEE. Doe ik niet. Gewoon lekker genieten :) Oh en precies ja, hahahaha. 6 december kerstkransjes. En alle restjes van Sinterklaasavond :))

      Delete
  6. Die chocoladepepernotenkilo's zijn er allang aangekomen bij mij, maar who cares. Komende maand nog maar extra van genieten haha.
    Wat tof, die vleugel op het CS! Jammer genoeg kom ik er bijna nooit haha. En ik ben benieuwd naar de fotoshoot met je nieuwe lens!<3
    X Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahah SAME. Maar inderdaad who cares. Lekker genieten, mag gewoon!
      Ik vind de vleugel ook héél tof :) Oh en de foto's komen deze (aankomende) week online!
      Liefs!

      Delete
  7. Oh, weer zo'n toffe originele doelen!

    ReplyDelete
  8. ha jij bent iemand die de doelen zo leuk neerzet dat het echt tof is. hoera! (als je op de piano gaat spelen moet je het even zeggen dan kom ik ook even kijken haha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, dankjewel (hoera!). Oh en okay, ik zal 't laten weten (als het geen spontane actie wordt).

      Delete
  9. Ik zou echt super graag op die piano willen spelen! Zeker foto's maken als je het gaat doen ^^ Schaatsen is zo fijn!! Veel succes met je doelen en mooie foto's!

    ReplyDelete
  10. Wat een leuk artikel - leuk geschilderd ook!
    Oh en de 50mm lens is FANTASTISCH. Ik ben er verliefd op. X
    www.lemontierres.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahh dankjewel Sjoukje! Ik ben ook he-le-maal verliefd op m'n nieuwe lens, haha :) X

      Delete
  11. wat heb je de doelen leuk neergezet :)

    ReplyDelete

Thanks!